onsdag, mai 18

Sannheten som overgår drømmene


Jeg er en mester i å dagdrømme!
Kan drømme om

- Masse god mat
- Reise til fjerne land og nære steder
- Mann1 som jeg vil bygge et hjem sammen med
- Et hus
- Bekymringsfri hverdag
- Tid sammen med gode venner
- Se tanteungene utvikle seg å lære
- Jobbe
- Være en glede for andre i hverdagen

... men mest av alt drømmer jeg om å ha et fokus i hverdagen. I øyeblikket. Øyeblikket er det vi har. Mine drømmer tar meg som oftes bort i fra de øyeblikka jeg blir gitt.

Min største drøm er en drøm som jeg har fått lagt i meg. En drøm som jeg ikke trenger å kalle en drøm, men virkelighet. En sannhet.

Største drømmen er å kunne fortelle andre om Jesus. Om hva han betyr i mitt liv. Hva jeg betyr for Han. Hva jeg har fått i Han. Dette har jeg fått lagt i meg og dette får jeg ta del i - fortelle om Han som setter mennesker FRI!

Takk Gud for at Han minner meg på at dette er min største drøm. For de andre drømmene kommer ofte og prøver sitt beste for å kvele min største.

1 tim.2,4-6 : han som vil at alle mennesker skal bli frest og lære sannheten å kjenne. For Gud er èn og èn mellommann er det mellom Gud og mennesker, mennesket Kristus Jesus, han som gav seg selv som løsepenge for alle


Ingen kommentarer: