mandag, mai 2

Hverdagsgleder på en snor

Jeg syns studielivet for tiden er litt kjipt.
Jeg syns mine tanker for tiden er litt kjipe.
Jeg syns mitt forhold til mine prioriteringer for tiden er litt kjipe.

Men midt oppi det hele - dukker det opp mange fine gleder i hverdagen.

- Bønnesvar midt i en tid hvor du setter Gud på en plass nr. 5 i ditt liv
- Venner som oppmuntrer deg og sier fine ting som gleder!
- Får være sammen med en familie som har det fint sammen i påsken.
- Får bli kjent med nye mennesker og se mer av Guds fantastiske skaperverk. Få se hvor viktig det er at vi ikke speiler i oss hverandre, men i Guds ord - og Hans tanker om oss. Lar dette få prege når vi er sammen, gjør at en gleder seg enda mer over hvor fint Gud setter sammen mennesker, viser at vi er skapt til å leve sammen - for å utfylle hverandre. Være hverandres støtte og glede!
- Få bo sammen med Martine som er like glad i mat som meg :) Få ligge på kveldene og snakke. Snakke om våre drømmer. Om gutter. Om MAT. Om Martines måte å ligge på i sengen. Hennes sinne over at jeg ligger som en død person når jeg skal finne hvile.
- Drikke kaffe i parken med venner.
- Gå tur i den fantastisk vårdrakten!

Gleder i hverdagen. Heldigvis bikker det over med gleder, slik at de ting som kan være en smule misfornøyd med - blir ganske ubetydlige.

Hvilke er dine hverdagsgleder om dagen ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Når man har vært SUPER-flink til å skrive på bacheloren og kan ta seg en velfortjent pause! (venter enda på å oppnå dette :P ) hehe..

Ingrid Aukan sa...

jeg synes også studielivet er litt kjipt. men så har jeg KrFU og venner og de dagene innimellom hvor alt er bare fint. og da er det godt å være til.