søndag, juni 5

O, glade studietid!

Jeg har nå sittet lengre på lesesal enn jeg har gjort siden i fjor.
Hvor lenge da? Jo, i hele 3 timer har jeg vært her. Det sier kanskje mest om hvor lite jeg har
oppsøkt lesesalen etter jul.
Men DU - så godt det har vært!!
Tenkt å få lov til å sitte på fjellhaug å lese i bibelen. Studere Hans Ord. Tenke. Be. Undre meg.
Men ikke nok med det! Jeg har fått sittet her sammen med Jenny og Hanne. Begge blir like tullete som meg når ordene bare flyter og en pause trengs. Sammen har vi ledd. Sammen har vi sett ut på alle de som har sprunget glade å fri rundt på gresset. En god søndag!

Jes. 40,26-31: Løft øynene mot det høye og se:
Hvem var det som skapte disse?
Han som mønstrer deres hær og fører dem ut
og nevner alle ved navn.
Hans kraft er så stor og hans styrke så veldig
at ikke en av dem savnes.
Jakob, hvorfor taler du slik?
Israel, hvorfor sier du:
«Min livsvei er skjult for Herren,
min Gud bryr seg ikke om min rett»?
Vet du det ikke, har du ikke hørt det?
Herren er den evige Gud
som skapte den vide jord.
Han blir ikke trett eller utmattet,
uransakelig er hans forstand.
Han gir den trette kraft,
og den som ingen krefter har,
gir han stor styrke.
Gutter kan bli trette og slitne,
unge menn kan snuble og falle.
Men de som venter på Herren,
får ny kraft;de løfter vingene som ørne

1 kommentar:

hanne sa...

Har jeg ennå ikke kommentert dette innlegget?? Me like lesesalen på fjellhaug. Med dere to. Kanskje vi får ta oss en lørdag der til høsten... SMIL!!