mandag, januar 3

Nyttårsforsett?

Nei, jeg er vel ikke den som er så god på de.

Skulle ønske jeg var flinkere til å ringe venner, skrive brev, hedre mine foreldre mer, følge opp mine tanteunger mer, lære mer av mine venner, gripe dagen, trent mer, spist sunnere – mange ting.

En ting kommer først. Gud.

Jeg har det året som har gått forbi fått erfart veldig sterkt at Gud må få komme først.

Herrens miskunn er det at det ikke er forbi med oss. Hans barmhjertighet har ennå ikke tatt slutt. Den er ny hver morgen, din trofasthet er stor.” Klag 3:22-23

Jeg hadde lagt Gud på hylla, men Gud hadde ikke lagt meg på hylle. Ære være Gud!

Gud fyller dagen i riktig mål.

Gud gir oss utfordinger som han utruster oss til å klare.

Gud er i går, i dag og i morgen den sammen – Ja, til evig tid!

2 kommentarer:

-monakristin sa...

*like*

Torbjørn sa...

Hei! Ingrid og jeg blogger sammen, ny adresse er itfriborg.blogspot.com!

Torbjørn